Meme Kanseri Riskini Azaltan 8 Besin

Meme Kanseri Riskini Azaltan 8 Besin
57 votes, 5.00 avg. rating (99% score)

ve Şeftali

Araştırmalar erik ve şeftalinin antioksidan seviyesinin yaban mersinine rakip olabileceğini gösterdi. Ayrıca içerisinde bulunan iki tür polifenol sayesinde sağlıklı hücreleri ellemeden kanser hücrelerinin yok edilmesine yardımcı olabileceği görüldü.

Yapılan bir araştırma cevizin   kanserinin büyümesini engellediğini gösterdi. Araştırmacılar farelerden iki grup oluşturdu ve ilk gruba günlük olarak ceviz verirken, diğer gruptaki farelere ceviz vermedi. 34 gün sonra cevizle beslenen farelerde tümörün büyüme hızı diğer grubun yarısı kadardı. Uzmanlar bu durumun cevizin anti-inflamatuar özelliğinden kaynaklandığını düşünüyor.

Ceviz günlük programınızın sağlıklı bir parçası olabilir ve kanser riskinizi azaltabilir. 

Brokolide bulunan bir bileşik (Sulforaphane) kök hücreleri sayısının (kanserin yayılmasına ve nüksetmesine neden olan) azaltılmasını sağlıyor. Bu sonuç Michigan Üniversitesi tarafından fareler üzerinde yapılan bir araştırmada alınmıştır. Brokoliyi buharda pişirin ya da çiğ olarak tüketin. Çünkü brokoliyi haşlarsanız “Sulforaphane” kaybolur.

Balık

Balıkta bulunan omega-3 yağları meme kanserine neden olabilen inflamasyonu azaltmaya yardımcı oluyor.

Zeytin yağı

Barselona’ da araştırmacılar meme kanseri olan farelere sızma zeytin yağı ağırlıklı bir diyet uyguladı. Bu araştırma sonucunda zeytin yağında bulunan antioksidan ve oleik asidin malign (kötü huylu) hücrelerin büyümesini engellediğini gördüler.

Maydanoz

Missouri Üniversitesi araştırmacıları bu bitkinin kanser hücrelerinin büyümesini engellediğini buldu. Hayvanlara verilen “apigenin” (maydanoz ve kerevizde bolca bulunan bir bileşik)  kanserli hücrelerin gelişimine karşı direnci artırdı.

Günde iki fincan kahve içmek kanser riskini azaltabilir. Kahvede bulunan antioksidanların hücreleri kansere karşı koruduğu düşünülüyor.

Fasülye

Araştırmalar lif alımını artırmanın meme kanseri riskini düşürmeye yardımcı olabileceğini gösterdi. Günlük diyetinize ekleyeceğiniz her 10 gram lif, meme kanseri riskini yüzde 7 oranında düşürüyor. Fasülyenin yanında arpa, bulgur, mercimek, bezelye ve enginar da lif bakımından yüksek gıdalardır.

Kaynak

Emel Şendorman

Emel Şendorman Blogumuza 1823 yazı yazdı!.

Pembe Ruj'un kurucusu, baş editörü ve gülü :)