13
2008Kahve Göğüs Ölçüsünü Küçültüyor

İsveç’ te, Lund Üniversitesinden liderliğini Helena Jernström’ un yaptığı bir sağlık grubu, düzenli olarak kahve içen 270 genç kadın üzerinde araştırma yaptı. Bu çalışmanın amacı, potansiyel kanser tehditlerinin önüne geçmekti.
Nitekim, daha önceki çalışmalar sütyen numarası ile göğüs kanseri riski arasındaki ilginç ilişkiyi ortaya koymuştu. Göğüs ölçüleri büyük olan kadınlarda daha fazla meme kanseri teşhisi konulduğu belirtilmişti. Bilim adamları günde üç fincan kahve tüketiminin, bu tehlikeli hastalıkların riskini azalttığını ve göğüs ölçülerini küçülttüğünü saptadı. Bu araştırma British Journal of Cancer dergisinde yayımlandı.











